tirsdag den 5. februar 2008

Toyota uden værkstedshumor...

Er der nogen, der kan forklare mig det? Hvorfor Toyota har valgt at hælde værkstedshumoren ud med badevandet? Jeg ved ikke, om det er mig, der er bovlam eller det, der er værre, men jeg forstår simpelthen ikke den hersens nye reklame fra Toyota.



Overhovedet ikke faktisk. Altså de sommerfugle der? Hvor fa'en kommer de fra? Og ham filejsen, der springer ud i nogle airbags? Jo, jo - flotte billeder og alt det dér. Asparges mig vel - men alligevel.

Med den nye reklame har man endegyldigt (eller indtil videre i hvert fald) valgt at skylle Ole O, Carina og Bruce og '112% i orden' ud med badevandet. Et reklameunivers, der er bygget op i årevis. Og som oven i købet er prisvindende.

ToyotaOg nu er det altså ikke fordi, jeg er i mod forandringer eller noget, men jeg må altså indrømme, at jeg ikke forstår strategien bag. Altså - hvad er det for en historie, man prøver at fortælle? Hvorfor er det her en bedre historie, og hvad er det lige, at den her bid film gør for Toyotas brand i Danmark? Skal Toyota 'bare' være ren feel good?

Anybody outthere? Hvem ved det eller kan forklare mig det? Så vidt jeg ved, er det Wibroe, Duckert & Partners (jeg er helt pjattet med deres hjemmeside i øvrigt), der står bag. Og de plejer sgu da at være seje, men det her synes jeg er lidt en ommer. For nu at bruge deres egen terminologi.

Hov. Jeg glemmer da helt, at jeg lige har en lille positiv ting at slutte af på. Det er jo en fed sang, de har valgt til filmen; Blondie: Heart of Glass.

Surere skid er jeg altså heller ikke. Det manglede da bare.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

forstår det heller ikke...Slet ikke, 112% overhovedet ikke...

Jesper W. sagde ...

"made with a butterfly touch"...?

Det er måske en modeuge-special: Overfladisk, billedsmukt bling som reklame for noget, der egentlig ikke er noget... særligt.

JonG sagde ...

Jeg ved hvad det er. Det er Blondies nye musikvideo til nummeret "Heart of Glass."
Hvis det var, så ville det være kool. For det jo det det ligner. Poleret glat og fantastisk eksekveret!
Altså jeg har set den 3 gange i streg nu og elsker, elsker eksekveringen. Det hele er så nice, poleret og perfekt i billedet og sammen med sangen går det hele op i en højere enhed rent visuelt. Det skal de have!
Men som en reklame for Toyota Danmark så tror jeg sku ikke den rammer hovedet på sømmet. Det er synd at man har smidt det gamle univers ud med badevandet og satser alt på at hive dem hjem på eksekveringen.